Ambalaj tasarımı, bir ürünü pazarlamaya uygun hale getirmek için biçim, yapı, malzeme, renk, görüntü, tipografi ve düzenleyici bilgilerin yardımcı tasarım öğeleriyle birleştirilmesidir. Birincil amacı, pazardaki bir ürünü içermek, korumak, taşımak, dağıtmak, depolamak, tanımlamak ve ayırt etmek için hizmet veren bir araç yaratmaktır. Nihayetinde, bir ambalaj tasarımının amacı, bir tüketici ürününün kişiliğini veya işlevini ayırt edici bir şekilde ileterek ve bir satış oluşturarak pazarlama hedeflerine ulaşmaktır.
Ortalama bir süpermarketin veya herhangi bir satış platformunun raflarını kaplayan on binlerce farklı ürün var. Her biri farklı ambalajlar ile taşınır. On binlerce ürün demek kurumsal logonuzun on binlerce farklı yerde bulunması demek. O yüzden ambalaj tasarımı aslında markanızı ilgili kişilere duyurmanın en kolay ve pratik yollardan birisidir. Yeter ki profesyonel bir tasarım olsun…